Rabu, 20 September 2017

Puak DAP Belum Minum Lagi Dah Mabuk Ingin Menjadi Juara Rakyat Menganjurkan Pesta Arak Secara Terbuka


Dalam satu taklimat khas kepada Presiden MCA mengenai penolakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi menganjurkan pesta arak Better Fest Festival 2017 di ibu nagara adalah dari segi faktor keselamatan rakyat dan sentiviti umat yang beragama islam. 

Apa yang dilihat ketidak puasan hati pihak DAP ini apabila pihak DBKL telah menolak penganjuran itu. Ini kerana mungkin salah satu sebab mengapa pesta itu ditolak mungkin salah satu faktor keselamatan dan apa bila seseorang itu memandu dalam keadaan mabuk ini boleh menyebabkan kemalangan jiwa kepada diri sendiri atau pun orang awam. 

Bagaimanapun beliau merasa kesal dengan beberapa kenyataan politik yang dibuat DAP berhubung isu tersebut yang memberi gambaran seolah-olah kerajaan Malaysia mengharamkan rakyatnya untuk meminum minuman keras. Beliau juga menegur pihak penganjur pesta arak Better Fest Fastival 2017 haruslah menitik berat soal keselamatan orang awam.



Dalam satu kenyataan oleh Presiden Perkasa Dato' Paduka Ibrahim Ali turut menyokong tindakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) melarang pesta arak diadakan di ibu negara kerana ini boleh membahayakan keselamatan orang awam 

Beliau juga mengingatkan kepada DAP supaya jangan terlalu biadap kerana negara Malaysia memang mengamalkan sikap keterbukaan tetapi pihak DAP harus menghormati orang yang beragama Islam dan agama persekutuan adalah agama islam dan majoritinya adalah penduduk Islam. 

"Ini semua kerana kepentingan politik, DAP mahu menunjukkan mereka 'champion' dalam memperjuangkan agenda bukan Islam khususnya masyarakat Cina," kata Ibrahim ketika sidang media di pejabatnya hari ini. 

Oleh itu, Ibrahim  Ali yang mewakili PERKASA ingin mencadangkan kepada Majlis Raja-Raja untuk mewujudkan satu akta undang-undang khusus bentuk kegiatan yang meruntuhkan moral, keharomian diharamkan sama sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...