Selasa, 23 September 2014

Sungguh Memalukani Presiden Pas Terpaksa Melutuk Kepada Pakatan Rakyat #PRKPengkalanKubor

Tiga Abdul Tiga Abdul Tiga Abdul
(KALAU INI MACAM BERNIAGA ORANG LAGI UNTUNG DARI BERNIAGA UNTA)
(  WOW!!!)

PRESIDEN Pas dituduh khianati PR kerana namakan calon MB daripada Pas. Mari amati kisah pengkhianatan. Hakikatnya, pengkhianatan lebih awal bermula daripada dua gerangan yang saling berkerjasama;  INGATLAH SEHINA HINA NYA AHLI UMNO INI SERING DIKATAKAN   PELAWOK DITUDUH KAKI SPING Tapi Hati Org UMNO tetap mulia.
  1. 2 pengkhianat daripada Adun Pas yang melompat memberi sokongan kepada PKR. Ia memulakan kerosakan kepada kestabilan dalaman Pas.
  2. Pengkhianatan PKR terhadap setiakawan dengan Pas dalam PR apabila menerima pengkhianatan dua Adun Pas dengan mengiktiraf sokongan mereka kepada PKR. Sebagaimana 2 Adun itu memutuskan wala' dan kesetiaannya kepada presiden, begitu juga PKR telah memutuskan kesetiakawanannya dengan Pas. 
  3. Siapa pun yang menginsafi, dia akan memahami apakah tindakan yang perlu dilakukan oleh Presiden Pas apabila;
  4. Partinya dikhianati dari dalam oleh ahlinya sendiri. Anda sedang melihat apa yang sedang bergolak di dalam Pas sekarang. Ia sememangnya bermula daripada kisah pengkhianatan dua Adun ini.
  5. Partinya dikhianati dari luar oleh rakan sendiri. Anda juga sedang melihat -akibat pengkhianatan PKR- pergolakan dalam PR akibat Pas kehilangan taruhan kuasanya di dalam menentukan kelangsungan kerajaan TSKI yang Majlis Syura Ulama Pas putuskan untuk mempertahankannya. Apa pilihan yang harus dilakukan Presiden? Ada dua pilihan; 
  6. Terus bertindak drastik dan keras dengan mendorong parti Pas ke arah keluar daripada PR. Pengkhianatan, daripada sudut hukum, semestinya menjadi faktor utama pembatalan tahaluf siyasi. 
  7. Bersikap dan bertindak lebih budiman dengan memberi peluang dan masa agar mampu memperbaiki keadaan dan memulihkan dalaman Pas dan hubungan dengan PKR dan PR. Presiden telah memilih pilihan kedua.
Tindakan Presiden PAS cukup cukup memalukan dan telah menerima pujian awam yang begitu tinggi setinggi nya sebuah pati Islam Semelaysia akhirnya jadi Parti Menjilat Pakatan Dan DAPig apa dah jadi pada Presiden PAS Datuk Hadi Awang kini terpaksa menjilat PAKATAN dan DAPig.

Insaf lah wahai penyokong kuat PAS jangan lah kita hanya suka cakap Takbur , Auta  dan kaki putar belit seperti mana yang PKR telah lakukan.

NANTIKAN EPISOD DARI SAYA SETERUSNYA
#TerkubornyaPelawok  di #PRKPengkalanKubor


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...