Jumaat, 25 April 2014

Peg. Kerajaan Di JPM Sibuk Menjaga Punch Kad Kakitangan Dari Buat Kerja????

Kakitangan Awam pangkat PTD sering sahaja mengalahkan kakitangan bawah seperti kumpulan sokongan walaupun kesalahan sebesar kuman pun akan di hukum dan dikenakan tindakan tatatertib dan dibuang kerja

Tindakan mengeluarkan memo keatas kakitangan awam kumpulan sokongan yang terlibat dengan media sosial adalah satu sekatan keatas kakitangan sokongan memperlajari mempelajari media sosial dengan lebih cekap.

Tetapi kakitangan sokongan sering sahaja di persalahkan oleh pegawai atasan. Sebagai contoh baru baru ini pegawai kakitangan kerajaan membocorkan akta rahsia rasmi kerajaan kepada orang awam.

1.  Secara logiknya adakah kami kumpulan sokongan yang menaiki kapal terbang keluar negera. Bagaimana gambar TPM boleh tersebar bermain golf di Arab Saudi adakah kumpulan sokongan yang mengikut lawatan keluar negara. Dan apa bila nak lepas kan tengkok sendiri kumpulan sokongan lah yang jadi mangsa.

2.  Dari segi surat menyurat pula ada masa kee kumpulan sokongan ini membuka surat yang telah digam dengan rapi untuk dibaca satu persatu dan secara logiknya ada ke masa kumpulan sokongan ini membuka surat satu persatu demi untuk sekadar untuk memberi tahu kepada rakyat.

Inilah contoh sikap pegawai PTD yang sering menyalahkan kakitangan awam kumpulan sokongan seperti melamper batu sembunyi tangan. Sedangkan kakitangan sokongan tidak pernah tahu kandungan surat tersebut. Dan akhirnya kakitangan sokongan dibuang kerja

Click di bawah: Bila Menteri Silap Beri Statment

Click dibawah: Arahan PM mengenai isu subsidi minyak
ADAKAH INI ADIL UNTUK PENJAWAT AWAM KUMPULAN SOKONGAN FIKIR FIKIRKANLAH

Dan pernah juga Perdana Hitam tanya kan kepada Tan Sri Ali Hamsa kenapa dengan sewenang wenang jee kakitangan dipindah kan dari satu tempat ke satu satu tempat yang lain. 

Memang pada awal saya masuk ke EPU seorang pegawai dengan rasa besar diri berkata "I dont care who U are" , "aku tak pedulu apa u tak makan kee u nak mati kee jgn babit kan saya." Adakah seorang bos boleh cakap macam tu terhadap org bawahan dia.

Ini bermakna purata pegawai pegawai di EPU merasakan diri nya terlalu besar dan berasa selesa mungkin tidak pernah diserang para para blogger pembangkang atau blogger pro kerajaan yang bertalu talu. Dan pernahkan ada pegawai yang mengajak kakitangan pergi makan diluar sekali sekala.

Dan mungkin juga Pegawai  Pegawai di EPU terlalu sibuk hanya menjaga punch kad kakitangan sokongan yang datang lambat  dan yang tak hadir. Lepas tu buatkan sampai kakitangan awam kumpulan sokongan tak makan beberapa jadi pengemis mintak sedekah di tepi jalan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...