Sabtu, 11 Mei 2013

Peniaga DAP/ PR Sesuka Hati Naikan Harga Barang Dan Salahkan Kerajaan BN??? INI TIDAK ADIL



Penipuan 1 

Harga gula. Tiada arahan untuk menaikkan harga gula daripada kerajaan. Jika ada tanya peniaga tersebuat sama ada dia menyokong DAP/PR. Ada kemungkinan mereka sengaja mensabotaj kerajaan dengan sesuka hati menaikkan harga gula.

Ada rakan twitter yang memberitahu bahawa ada peniaga yang merupakan penyokong DAP/PR menaikkan harga jualan minyak masak dan harga batteri kereta dan memberi alasan bahawa kerajaan yang naikkan harga. Tindakan ini amat melampau kerana tiada sebarang arahan kerajaan untuk naikkan harga barangan terbuat.

 sabotaj mereka ke atas kerajaan. Cadangan saya, belilah di kedai-kedai runcit 1Malaysia atau kedai-kedai yang anda yakini tidak akan berlaku sabotaj seperti ini. Jika ada peniaga yang menaikkan harga, semak sokongan politik mereka. jangan benarkan mereka sabotaj kerajaan sedia ada.



Penipuan 2 

GST. Penjelasan daripada Perbendaharaan amat jelas dakwaan GST telah dilaksanakan adalah satu lagi penipuan.

CTS mendapati sudah menjadi kecederungan pihak-pihak tertentu cuba untuk menyalahkan Kerajaan akibat kenaikan harga barangan. 

CTS telah mendapati provokasi ini telah dilakukan dengan meluas oleh cybertroopers Pakatan Haram di laman-laman sosial, untuk menunjukkan inilah "hadiah" yang Rakyat Malaysia harus tanggung dengan memilih Barisan Nasional menerajui Kerajaan Persekutuan. 

CTS mengambil contoh satu barangan kawalan iaitu gula yang dinaikkan sesuka hati oleh satu kedai milik satu bangsa tertentu yang prejudis di dalam PRU13 yang lepas. CTS tidak boleh sebut bangsa di sini kerana apabila CTS sebagai orang Melayu Islam sebut bangsa, pasti akan dicop rasis!!! 



Penipuan 3 

Harga roti Gardenia Di bawah adalah bukti tanda harga dan tarikh pembelian roti dibuat. Harganya sama sejak 15 Julai 2012 . Di bawah pula penjelasan daripada Gardenia Bakeries KL Sdn Bhd tentang harga roti tersebut.

Namun, semua orang maklum mengenai pemilik kedai berkenaan bukan? Untuk lebih lanjut, sila rujuk harga kawalan di laman web KPDNKK, di sini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...