Rabu, 28 Mac 2018

Rakyat Harus Faham Kenapa SPR Melaksanakan Persempadaan Semula?

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terpaksa melaksanakan persempadanan semula kerana terdapat Parlimen mempunyai lebih dari 100,000 orang. Persempadanan semula dibuat adalah untuk memberi hak kepada rakyat supaya dapat dilayan oleh Ahli Parlimen sekiranya rakyat memerlukan bantuan

Laporan kajian semula persempadanan mengenai syor-syor yang dicadangkan bagi bahagian-bahagian pilihan raya dibentang di Dewan Rakyat penting bagi memastikan rakyat mendapat perkhidmatan yang terbaik. 

Ketua Pergerakan Pemuda Wilayah Persekutuan, Datuk Mohd. Razlan Muhammad Rafii berkata, persempadanan semula ini untuk memastikan setiap kawasan yang mempunyai jumlah penduduk agak padat dapat ditadbir oleh seorang ahli Parlimen. 

Sekiranya terdapat dua pertiga ahli Parlimen yang bersetuju, adalah lebih bagus apabila pertambahan kawasan Parlimen dilaksanakan dan rakyat akan mendapat perkhidmatan yang lebih baik. 

“Namun, jika sebaliknya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melaksanakan persempadanan semula kerana terdapat Parlimen yang mempunyai lebihan penduduk sehingga mencecah 100,000 orang. Hal ini memerlukan persempadanan semula dibuat untuk memberikan hak kepada rakyat untuk dilayan oleh Ahli Parlimen mereka,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. 

Hari ini, Dewan Rakyat akan membentangkan laporan kajian semula persempadanan mengenai syor-syor yang dicadangkan bagi bahagian-bahagian pilihan raya bagi Persekutuan dan negeri di dalam negeri-negeri Tanah Melayu kali ke-6, 2018

1 ulasan:

  1. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
    Nama Saya: MURNI SANTI
    Email Saya: murnisanti55@gmail.com

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...