Khamis, 16 Jun 2016

Naib Presiden PAS Kutuk PAN Memakai Memakai Baju Warna Kuning Kunyit Seperti Pakaian Sami Buddha #SCS93 #prkSgBesar


#SCS93 #prkSgBesar - Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah yang menyindir PAN kerana memilih logo berwarna jingga, menyifatkannya sama seperti pakaian sami berwarna kuning kunyit.

Pengarah Strategi Parti Amanah Negara (PAN), Dr Dzulkefly Ahmad mendakwa PAS menggunakan ketaksuban agama untuk menyerang parti itu pada Pilihan Raya Kecil kali ini "Mereka (PAS) merendahkan-rendahkan kami dengan mendakwa warna logo parti kami (jingga) meniru pakaian sami Buddha, dan melabel parti kami 'nanar' (bahasa Kelantan bermakna bengong).

PAN Tidaklah "sebengong" mana cuma dilihat hanya keldai tunggangan DAP bukannya jadi alat mana mana agama di Malaysia. "PAS hina warna sami, itu adalah taksub dan adalah satu bentuk ketaksuban agama paling teruk," katanya dalam sidang media di sini hari ini. 

Ulasan Dzulkefly ini adalah berpunca dari kenyataan berani Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah yang menyindir PAN kerana memilih logo berwarna jingga, menyifatkannya sama seperti pakaian sami berwarna kuning kunyit

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...