Selasa, 4 Mac 2014

@NajibRazak @Alihamsa55 Kenaikan Elaun Perumahan Kakitangan Awam Akan Banyak Membantu Menyelesaikan Masalah Kakitangan Awam


Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan supaya gaji minimum penjawat awam dinaikkan sebanyak 30 peratus.Presidennya, Azih Muda berkata, cadangan ini seiring dengan kenaikan harga barang yang memberi tekanan hidup kepada kakitangan awam berjawatan rendah. 

"Justeru, kenaikan gaji minimum kepada RM1,200 daripada RM900 sebulan boleh membantu penjawat awam untuk menampung kos sara hidup yang semakin meningkat," katanya di sini hari ini.

Mari kita renungkan masalah masalah kakitanga  awam serta rungutan yang disuarakan:

Tanpa Nama berkata... 
Kenaikan gaji dan elaun sering di suarakan sebelum pembentangan bajet 2013 lagi namun tidak mendapat respon dari kerajaan ini membuatkan penjawat awam mula naik muak kerana apa yang di harap2kan setiap kali pembentangan bajet amat mengecewakan so dalam hal ini apa tindakan cuepacs selaku 'PAYUNG' penjawat awam .. Adakah berdiam diri atau menunggu saja keputusan kerajaan. Bagi pihak kerajaan pula khususnya PM dengar2 lah keluhan penjawat awam dan berikan lah perhatian secara SERIUS .. Terima kasih
 Isnin, Mac 03, 2014 12:05:00 PG 

Tanpa Nama berkata... 

isu naik gaji ni sepatutnya blh di tangguh dulu wahai presiden cuepacs,rasanya perjuangan utk cola dan imbuhan tetap perumahan lebih patut diutamakan dulu,isu ni dah terlalu lama,tp sampai skrg belum ada penyelesaian.. Ahad, Mac 02, 2014 11:29:00 PTG anpa Nama berkata... sememangnya gaji yang ada sekarang ni tidak relevan lagi memandangkan kos sara hidup semakin meningkat.walaupun demikian tunaikan dulu perkara-perkara yang belum terjawab seperti elaun ITP dsb..
 Isnin, Mac 03, 2014 11:03:00 PG

Tanpa Nama berkata... 
elaun rumah pun belum lepas lagi ni macamana mau minta naik gaji mesti x lepas punya 
Isnin, Mac 03, 2014 11:39:00 PG 

Tanpa Nama berkata... 
ISU-ISU BELUM SELESAI CEUPACS DAN JPA....... 
1.SST 
2.COLA 
3.ELAUN RUMAH 
4.83 SKIM TAMBAH BAIK 
5.KPSL/PTK 
6.KADAR INTERES RUMAH 1% 
7.UMRAH CUTI
 9.PENGELUARAN SAGUHATI SEBELUM BERSARA
 10.ITK MALAS NAK KAJI........ ISU JOS SARA HIDUP 1.RUMAH NAIK 2.BARANG-BARANG NAIK 3.CUKAI NAIK 4.BARANG ANAK SEKOLAH NAIK 5.PENJAGAAN ANAK NAIK 6.INSURAN NAIK 7.MINYAK NAIK 8.GST TAHUN DEPAN NAIK 9.GAJI TAK NAIK 10.TAMBANG TEKSI NAIK 11.BAIKI KENDERAAN BARANG NAIK 12.BIL API,AIR,ASTRO NAIK 13 TOLONG CEUPACS SELESAI DENGAN SEGERA PA DI MALAYSIA INI........ Isnin, Mac 03, 2014 11:55:00 PG Tanpa Nama berkata... CADANG DAN KAJI=CUEPACS CUEPACS=CADANG DAN KAJI EH APA AKU MEREPEK NI 
Isnin, Mac 03, 2014 12:03:00 PTG 

Tanpa Nama berkata... 
nak tipu penjawat awam lagi ke?baru ne penjawat awam dah kena,konon nya naik gred tapi gaji hampes tunggu nak pencen baru ada,sekarang nak naik gaji lak,isu cola,itp,mcm mana selesai satu persatu.kes umum kenaikan gred baru baru ne pun harga barang melabung.ada orang kerja 30thn naik gred habuk pun xde nak pencen dlm 1 atau 3 tahun lagi x sempat nak merasa gaji yg ditawarkan.tipu tipu tipu je .mentang mentanglah kami ne pekerja rendah bagi gred 11 gaji takut lama yg baru keja dapat durian runtuh yang lama tunggu durian buruk.tunggu pilihan raya nanti tahu la nasib orang suka menipu ne
 Isnin, Mac 03, 2014 1:02:00 PTG
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...