Isnin, 7 Mei 2018

Panas Panas Calon Pakatan Harapan Putrajaya Dr Samsu Adabi Punyai Hutang Keliling Pingang??

Sebelum nak bertanding bayar hutang dulu

Sudah tersebar sejak beberapa hari ini, sepucuk surat yang kononnya “memperincikan” siapa sebenarnya calon PKR (PPBM) bagi kawasan Parlimen Putrajaya, Dr. Samsu Adabi. Dikatakan di dalam surat tersebut bahawa Dr. Samsu adalah seorang yang pernah terlibat sebagai panel pemikir untuk UMNO Selangor sebelum menyertai PPBM setelah tidak dinamakan sebagai calon pilihanraya di kampung halamannya di Kelantan.

Menurut sumber dalaman PPBM yang dihubungi, mengesahkan perkara ini (menjadi panel pemikir UMNO Selangor) dan Dr. Samsu memang tidak pernah menyembunyikannya. Apa pun, kurang sebulan setelah menyertai PPBM, Dr. Samsu dinamakan sebagai calon parti itu di Putrajaya menggunakan lambang PKR. 




Dalam surat itu lagi, Dr. Samsu katanya mempunyai hutang yang banyak setelah gagal dalam beberapa perniagaan berkonsepkan MLM. Dalam beberapa kes, beliau turut didakwa menipu beberapa orang semasa menjalankan perniagaannya. Dr. Samsu memilih dikatakan berharap setelah menyertai politik dan menang di Putrajaya, beliau mampu menyelesaikan semua masalah hutang tersebut. Keseluruhan isi kandungan surat berkenaan boleh dibaca dibawah. 

Walaupun boleh dihujahkan bahawa penyebaran surat seperti ini hanyalah gimik pilihanraya sahaja, tapi Dr. Samsu sendiri perlu tampil menjelaskan keadaan yang sebenar agar rakyat di Parlimen Putrajaya tidak terkeliru dan membuat pilihan yang salah. Timbul juga persoalan bagaimana PPBM memilih calon tanpa menyelidik latar belakangnya terlebih dahulu? Main tangkap muat sajakah? Justeru, penyebaran surat ini memerlukan penjelasan segera dari PPBM atau Dr. Samsu sendiri. 


Berdiam diri sahaja tidak akan menyelesaikan masalah kerana masalah berkaitan hutang ini sangat berat. Bagaimana jika setelah berjaya menjadi ahli Parlimen Putrajaya, Dr. Samsu diisytihar muflis dan kerusi itu terpaksa dikosongkan? Rekod menunjukkan parti pemerintah mempunyai kelebihan yang besar jika pilihanraya kecil diadakan dan ini sudah terbukti sewaktu kempen pilihanraya kecil Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

SUMBER DARI
http://www.suarapakatanharapan.com/2018/05/07/calon-pakatan-harapan-putrajaya-punya-hutang-keliling-pinggang/

1 ulasan:

  1. started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through innovative green engineering. Our journey began as a fertilizer초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿 manufacturing company, utilizing available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...